Elzévir Films
Productions
Résultats de la recherche
Articles (1)
"Bigger Than Us ", un défi technique pour un film aux enjeux majeurs
Nos associés à Cannes
Pour son second documentaire, Bigger Than Us, Poly Son a accompagné Flore Vasseur dans la postproduction de son projet, photographié par Christophe Offenstein. Les étapes réalisées ont été : laboratoire numérique, étalonnage, montage et mixage. Le film a été sélectionné en Séance Spéciale "Cinéma & Climat".
Articles (30)
L’actualité des films à l’affiche et des tournages produits avec les moyens techniques du groupe Transpa
Les films sur les écrans et en tournage
En juin 2023, sept films à l’affiche tournés avec les moyens techniques du groupe Transpa, dont cinq photographiés par des membres de l’AFC, et cinq longs métrages, huit fictions TV et un film de plateforme en tournage, dont quatre photographiés par des membres de l’association.
Simon Beaufils speaks about image and the directing of "Anatomy of a Fall", de Justine Triet "Sun, snow, and a criminal court", by François Reumont
Les entretiens au Festival de Cannes 2023
Justine Triet’s (Sybil, Victoria) new film is multidimensional, layer after layer being progressively peeled away as the film progresses. Starting as a family drama involving a Franco-German couple and their visually impaired son, the film evolves around a series of characters, in the context of a high-profile criminal trial. Simon Beaufils created the images for this closed doors thriller, with 2.5 hours divided between a high mountain chalet and a courtroom. Anatomy of a Fall (Anatomie d’une chute) was awarded the 76th Palme d’or. (FR)
Director of photography Pierre Dejon discusses his work on Just Philippot’s "Acide" Death from above, by François Reumont, for the AFC
Les entretiens au Festival de Cannes 2023
What if rain suddenly became deadly ? In the context of global warming, and worries increasing about this upcoming’s summer water reserves, this initial idea holds a meaning of its own.
This is Acide’s take, Just Philippot’s second feature film, screened during the Official Selection, at the Midnight showing, this year, at the Cannes Film Festival. Guillaume Canet plays a divorced father, living under probation with an electronic tagging device, trying to protect his daughter in the midst of a sudden eco-climatic disaster. Pierre Dejon, the film’s director of photography, talks to us about the challenges of such a project, and in particular the difficulty of filming in the rain... when it’s sunny. (FR)
This is Acide’s take, Just Philippot’s second feature film, screened during the Official Selection, at the Midnight showing, this year, at the Cannes Film Festival. Guillaume Canet plays a divorced father, living under probation with an electronic tagging device, trying to protect his daughter in the midst of a sudden eco-climatic disaster. Pierre Dejon, the film’s director of photography, talks to us about the challenges of such a project, and in particular the difficulty of filming in the rain... when it’s sunny. (FR)
Articles (1)
"Bigger Than Us ", un défi technique pour un film aux enjeux majeurs
Nos associés à Cannes
Pour son second documentaire, Bigger Than Us, Poly Son a accompagné Flore Vasseur dans la postproduction de son projet, photographié par Christophe Offenstein. Les étapes réalisées ont été : laboratoire numérique, étalonnage, montage et mixage. Le film a été sélectionné en Séance Spéciale "Cinéma & Climat".
Films (5)
Sur la branche
de Marie Garel-Weiss
Produit par Elzévir Films, La Compagnie Cinématographique, Panache Productions, France 3 Cinéma
Photographié par
Jeanne Lapoirie, AFC
Lire la fiche technique
Avant l’effondrement
de Alice Zeniter, Benoît Zeniter
Produit par Elzévir Films, Après le Déluge, France 2 Cinéma
Photographié par
Jean-Louis Vialard, AFC
Lire la fiche technique
L’Horizon
de Emilie Carpentier
Produit par Elzévir Films
Photographié par
Elin Kirschfink, AFC
Lire la fiche technique
Le Roman de ma femme
de Djamshed Usmonov
Produit par Elzévir Films
Photographié par
Lubomir Bakchev, AFC
Lire la fiche technique