Rain Cathy Li

Direction de la photographie

Résultats de la recherche

Articles (1)

Instantanés du jour, vendredi 19 mai

Les photos du jour

Chez Fujifilm, sur la terrasse du Carlton, le photo call spécial directeurs photo pour Paris Je t’aime. Rencontre Fuji sur la terrasse du Carlton pour "Paris je t’aime" Annick Mullatier et Sandrine Teysson entourées de quelques membres de l’équipe de "Paris je t’aime". De gauche à droite, Jean-Claude Larrieu, AFC, Christopher Doyle, HKSC, Rain Cathy Li, Maxime Alexandre, AIC et Tetsuo Nagata, AFC Rencontre Fujifilm sur la terrasse du Carlton Christopher Doyle, entouré de Rain Cathy Li à droite et de (...)

Articles (25)

Director of photography Pierre Dejon discusses his work on Just Philippot’s "Acide"
Death from above, by François Reumont, for the AFC

Les entretiens au Festival de Cannes 2023

What if rain suddenly became deadly ? In the context of global warming, and worries increasing about this upcoming’s summer water reserves, this initial idea holds a meaning of its own.
This is Acide’s take, Just Philippot’s second feature film, screened during the Official Selection, at the Midnight showing, this year, at the Cannes Film Festival. Guillaume Canet plays a divorced father, living under probation with an electronic tagging device, trying to protect his daughter in the midst of a sudden eco-climatic disaster. Pierre Dejon, the film’s director of photography, talks to us about the challenges of such a project, and in particular the difficulty of filming in the rain... when it’s sunny. (FR)

Death of Bill Butler, ASC (1921-2023)
By Marc Salomon

Histoire de la cinématographie

Bill Butler, who passed away two days before his 102nd birthday, was of the same generation as his colleagues William Fraker or Haskell Wexler and was hardly older than Conrad Hall. He was born Wilmer C. Butler on 7 April 1921 in Colorado. He began cinematography later in life (he was already 47 years old when he shot The Rain People, by Francis Ford Coppola in 1968), but Bill Butler left his mark on several films that remain hallmarks of a certain American cinema of the 1970s : The Conversation, Jaws, Grease, Rocky II (and III and IV). But he was careful not to allow himself to get locked into a specific genre or style, and he veered into commercial productions, which were better able to anonymize his talent.

Disparition de Bill Butler, ASC (1921-2023)
Par Marc Salomon

Histoire de la cinématographie

Décédé l’avant-veille de ses 102 ans, Bill Butler était de la même génération que ses confrères William Fraker ou Haskell Wexler et à peine plus âgé que Conrad Hall. De son vrai nom Wilmer C. Butler, il était né le 7 avril 1921 dans le Colorado. Venu tardivement à la direction de la photographie – il a déjà 47 ans lorsqu’il tourne Les Gens de la pluie, de Francis Ford Coppola, en 1968 –, Bill Butler laisse son empreinte sur quelques films qui restent des marqueurs d’un certain cinéma américain des années 1970 : Conversation secrète, Les Dents de la mer, Grease, Rocky II (puis III et IV). Mais soucieux de ne pas se laisser enfermer dans un genre ou un style, il s’est quelque peu fourvoyé dans des productions commerciales, plus propices à anonymiser son talent.

Dans l’actualité de XD motion

Prises de vues spécialisées

Dans l’actualité récente de XD motion, le tournage du défilé Givenchy à la Fashion Week 2021, l’implémentation du tracking de notre robot Arcam dans Unreal Engine afin de diffuser des images 3D dans un mur d’écran LED avec Pixotope XR, l’acquisition de plusieurs Zero Rain Deflector, et un article dans l’American Cinematographer.

Höfn, between the living and the dead
Director of photography Maria Von Hausswolff speaks about her work on "A White, White Day", a film by Hlynur Pálmason

Les entretiens au Festival de Cannes

Following Winter Brothers for which she earned the award for First feature film at Camerimage in 2017, the young Swedish cinematographer Maria von Hausswolff again joined forces with Icelandic director Hlynur Pálmason on a drama that portrays a former police officer mourning the loss of his wife and who brings his young daughter along on an uncertain quest into the past. Alongside the impressive Ingvar Sigurðsson (for whom the film was written), the little girl (Hlynur Pálmason’s own daughter), and a visual landscape made up of gradients of fog and rain surrounding the coastal town of Höfn (which simply means “port” in Icelandic) in the south-western part of Iceland. (FR)

Mathieu Plainfossé parle de son travail sur "The Iron Orchard", de Ty Roberts
"Love Stories", par François Reumont pour l’AFC

Les entretiens de Camerimage

Sélectionné à la fois dans les compétitions Premier film et Première photographie, The Iron Orchard, de Ty Roberts, raconte le trajet d’un jeune homme parti travailler dans les champs de pétrole du Texas juste avant la Seconde Guerre mondiale. Se déroulant sur trois périodes, c’est aussi une histoire d’amour et une étude sociologique de la société américaine de l’époque. Mathieu Plainfossé y signe l’image pour la première fois de sa carrière en long métrage et profite de cette édition 2018 pour nous parler de "Hard Rain". Une autre histoire d’amour mettant en scène la chanteuse suédoise Lykke Li, dont le vidéo-clip est en compétition pour une Grenouille d’or.

Articles (16)

ACS France’s last projects

Prises de vues spécialisées

With the Shotover K1, the only 6 axis gyrostabilised head on the market : recent set up with an Alexa XT and the Anamorphic Angénieux Optimo 40-440mm, for the shoot of a feature film in the North of France. A unique set up completed with our ‘Rain Spinner’ mounted for shooting under the rain if necessary.

Les derniers projets d’ACS France

Prises de vues spécialisées

Le tournage d’un long métrage avec la Shotover K1 6 axes et Rain Spinner en Alexa XT et zoom anamorphique Angénieux, d’une publicité automobile avec le Russian Arm et la Flight Head V, d’une autre avec la Shotover G1 monté sur quad, et un tournage drone en Alexa Mini, ont marqué les temps forts de cette rentrée pour ACS France. Sortie en salles le 4 octobre du Sens de la fête, pour lequel nous avons réalisé des plans sur quad avec la Shotover K1 en Alexa Mini et zoom anamorphique Angénieux.

Entretien avec le directeur de la photo André Szankowski, AFC, AIP, à propos de son travail sur "Cosmos", d’Andrzej Żuławski

Les entretiens à Camerimage

Né au Brésil en 1979, ayant passé sa vie aux USA, en Angleterre, au Portugal et en France, André Szankowski, AFC, AIP, a aussi des racines polonaises (par son père). Invité pour la première fois à Camerimage, il viendra présenter Cosmos, le nouveau film du cinéaste franco-polonais Andrzej Żuławski. Rencontre avec cet opérateur trilingue à la carrière internationale.

Interview with cinematographer André Szankowski, AFC, AIP, about "Cosmos", directed by Andrzej Żuławski

Les entretiens à Camerimage

Born in Brazil in 1979, and a citizen of the world, having lived in the USA, England, Portugal and France, Andre Szankowski, AFC, AIP, also has Polish roots (his father). For his first invitation to attend Camerimage, he will present Cosmos, the new film by Franco-Polish director Andrzej Żuławski. Get to know this trilingual cinematographer with an international career.

Two Pictures a Day in Amman
Ninth week

Two Pictures a Day in Amman

Gilles Porte, AFC, and Samuel Lahu, his first assistant camera, spent nine weeks in Jordan filming Mai Masri’s film 3000 Nights. They agreed to send us two daily entries from the photo journal they kept every day. Their stay has ended, and you can now discover the photos they took during their ninth and last week in Jordan.

Two Pictures a Day in Amman
Semaine 9

Two Pictures a Day in Amman

Gilles Porte, AFC, et Samuel Lahu, son assistant opérateur, ont passé neuf semaines en Jordanie pour le tournage du film de Mai Masri, 3000 Nights. Ils s’étaient accordés pour nous envoyer chaque jour deux extraits du journal en images qu’ils ont tenu quotidiennement. Au terme de leur séjour, découvrez les images qu’ils ont prises lors de leur neuvième et dernière semaine en Jordanie.

Two Pictures a Day in Amman
Seventh week

Two Pictures a Day in Amman

Gilles Porte, AFC, and Samuel Lahu, his Assistant Cameraman, are currently shooting in Jordan. They have agreed to send us two images extracted from the daily photographic journal they are keeping during the shooting of the film 3000 Nights, directed by Mai Masri. Have a look at their seventh week of work.

Two Pictures a Day in Amman
Semaine 7

Two Pictures a Day in Amman

Gilles Porte, AFC, et Samuel Lahu, son assistant opérateur, sont actuellement en tournage en Jordanie. Ils se sont accordés pour nous envoyer chaque jour deux extraits du journal en images qu’ils tiennent quotidiennement sur le film 3000 Nights, réalisé par Mai Masri. Découvrez les images relatives à leur septième semaine à Amman.

Two Pictures a Day in Amman
Fourth week

Two Pictures a Day in Amman

Gilles Porte, AFC, and Samuel Lahu, his Assistant Cameraman, are currently shooting in Jordan. They have agreed to send us two images extracted from the daily photographic journal they are keeping during the shooting of the film 3000 Nights, directed by Mai Masri. Have a look at their fourth week of work.